在莊安邦先生的帶領下,帶著自行設計的加油服與頭巾從台灣帶至延安,


        參與奧運聖火傳遞拍攝,我們還被媒體採訪,上了當地新聞及報章雜誌!


                                       < 圖為 周錦能 小姐  及  先生林聖傑 >


 

        感恩武財公及眾神的庇佑~分享我的神奇感應   文/周錦能 小姐        

  

我一直猶豫要分享嗎?是巧合還是神蹟?原來台灣封神榜系列之(北港武德宮)部落格,只有簡單的照片及鸞文記錄,在去年(98年)6月份知道73181將有中台聯境祈安賜福活動,我決定將卯足全力,拍攝完整記錄,分享給所有朋友。


 


  兩天拍攝都是豔陽高照,身體嚴重缺水快無力,現場仍有很多的攝影大師在拍攝,但我堅持一定要拍完全程。回家後,一心一意急著將記錄片PO上網,先將莊大哥拍攝的照片挑選PO上,緊接著就開始製作剪接影片。


 


  當時正值暑假,拜託先生照顧好兩個兒子(7歲、1歲半),我放下原先手邊工作,即開始不眠不休的製作影片;87()早上7:30,身體感到疲累,決定小睡片刻,隨即做了一個夢:夢中抱著小兒子在住家附近的堤防散步,走著走著,到了政大指南路的山坡,忽然下了一場雨,心想要趕快回去,否則將淋濕了。


 


  回頭一看,「指南宮」紅底金字牌匾,看到很多人正對我微笑,並邀請我進去指南宮,我婉拒表示有任務需回家繼續完成,到指南宮山上需坐計程車下山,我身上沒帶錢!沒辦法上去,我要趕快回家;看到大家笑得更厲害,我則傻傻得站著。突然聽到:「我是呂仙祖,我觀察你做廟宇拍攝很久了,很感動,希望你有空可以來指南宮,有事情要交代。」夢醒了,我猶豫是不是因為睡眠不足而胡思亂想,但我還是告訴我的先生及莊大哥。


 


  沒想到莊大哥隔天親自到竹南溫靈宮請示濟公師父。「師父!周師姊昨天做了一個夢」話還未說完,只見師父將蒲扇往臉一蓋,約過10秒後,說︰「是仙祖要找你們啦!你們明天一早趕快去報到!」


 


  89日 上午1000,點上三炷香︰「仙祖!我來了,請問有什麼事嗎?要問誰?可以給我靈感嗎?」很巧,遇到指南宮濟世會的郭師兄,郭師兄具有神通能力,親切的請我們入坐,我跟郭師兄說明來意。郭師兄説:「沒錯,是仙祖找您們。」我馬上問:「我帶著小孩不方便拍攝與製作,可否不要再做了?」「這是您這一世的任務,如果現在就放棄,那只是曇花一現!」


 


  任務?為什麼我有這樣的任務?難道冥冥中真有安排?真的嗎?我從小就喜歡看廟會陣頭,不論多遠,只要聽到敲鑼打鼓聲,我一定跑第一,反正全家都愛看。現在還要我做記錄,好吧!為了不辜負眾神的期望,小女子就盡量做吧!


 


我非常心急,我想既然要做,趁年輕趕快做一做吧!看看可不可以早點退休?日日馬不停蹄,有任務必接,一點也不敢懈怠。


 


108早上1100,一家四口正在木柵忠順廟拍攝,大兒子宇政忽然告訴我,「媽媽,早上我做了一個夢,夢到妳不見了,我邊找邊哭,突然有一個仙女說要帶我去找妳,我到了一個很像廟的地方,看到一位有黑鬍鬚的神明,長得非常高大,從畫裏走出來,媽媽看到神明馬上就跪下,神明告訴我,媽媽不會不見,媽媽要幫神明做事,你要懂事,讓媽媽可以完成任務。」又說︰「媽媽,神明還送妳一件白色長袍,前面有非常多小的太極圖形,後面有一個很大的太極圖形」(宇政回家後,將太極圖形畫在紙上)


 


我這麼愛漂亮,送我太極的衣服要做什麼?不會送我漂亮的衣服嗎?或是實際一點的?心裏充滿疑惑?這件事後來就淡忘了,而我還是繼續拍攝,父母親及很多朋友常找不到我,其實我不是在家裏就是在廟裏,而且為了保持在第一時間就將鸞文PO上網,有時候全家人都要等我PO完鸞文才能出去玩,或是人在外面必火速趕回家PO文,幾乎天天坐鎮在電腦前,感受日日與武財公朝夕相處。


 


124下午230,來到新店寶橋福壽宮,拍攝補財庫祈福法會,突然看到眼前所有的法師,都身穿黃色道袍而且背後還有個太極的圖案,「太極」?我回想起兒子曾經做得夢,太極到底有什麼含義?是那位神明給我的?一連串的問號?讓我一回家就趕快上網搜尋,找了許久,約略知道,小的太極是記錄一個人的功德,如果功德很多那肯定是密密麻麻!


 


我非常感動,原來跟我想得不一樣,但重點是誰給的?我與先生討論著,非常感恩但也非常疑慮?12月8日下午200我還特地到住家附近的木柵忠順廟與游阿姨討論此件事,看看能否得到蛛絲馬跡;當我回到家時,竟在傳真機看到「北港財神堂」傳來的鸞文:


 


「天極無極太極形 官形兩儀四象分 武分陰陽日月判  財判一三二四利  神利元亨貞德乾」


「天官三七二一好 官好民好大眾好 武好能入財錢得  財得無限之歡樂  神樂歌頌太平世」


 


  「太極」!此鸞文可以解釋我的難題嗎?莫非太極是武財公給的?我趕緊拿去與先生及爸媽分享,自己還笑著說:倒數第三句武好能入財錢得,「能」會不會是我?我再次回想宇政做得夢:神明從畫中出來,難道意味著我們家掛的「百財圖」內有神?武財公真是太厲害了,怎麼知道我在想什麼?


 


幸運的,1215日 ,先生有一筆錢匯入;就在11月份,還連續夢到三次:「好好做事,過年前會準備一間房子給你們住」。我與先生討論:可能是我們沒有房子,想房子想瘋了吧!不敢多想,因為以當時的財力並無力購買,但我約略記得夢中房子的模樣及週邊環境。


 


  其實我們在9952日 ,才剛從1樓搬到2樓,家裏還有許多小東西未歸位,根本不可能再搬?就在12月底,公公整理好一間舊房子,原先要租人,但因為裝潢得舒適,捨不得租人,請我們優先考慮搬入;我與先生看了房子,我一眼就愛上了與夢境相似的房子,隨即搬入。


 


  這一路走來,遇到很多貴人, 莊安邦 先生總是不辭勞苦,常常天未亮即開車來載我們夫妻倆及小兒子前往各地拍攝、中華自然療法世界總會 總會長 歐陽瓊 女士、天成飯店 董事長 夫人  何素青 女士,二位對我們一家人甚至我們的父母親都特別照顧,也常贊助我們拍攝的車馬費、伙食費及各種攝影器材。


 


  在拍攝過程中,我常被許多畫面感動,感受到偉大的信仰力量,一種心靈與神明的互動,每次拍攝製作完成影片,都讓我的身心靈又洗滌了一次!雖然是份義務的工作,但我獲得更多,對人生更加感恩珍惜。


 


感謝武財公的肯定及眾神的庇佑,謝謝!我會更努力,也謝謝很多的朋友熱情相挺,更謝謝廣大的格友支持,希望能有更多好作品可以與大家分享,同時,真的希望有更多人能夠響應,大家一起做好事,從「心」做起!


 



<太極袍相關文章閱讀>

辛卯年農曆6月16日 專訪和美武德風元堂【服風德武財神】



100年3月14日(農)專訪北港財神堂~四爺公

專訪 大里武澤宮【主神武舜德武財神】武德十三天尊之一 ()



【台灣封神榜】 我們的用心,希望您「看」得到 ! 流灠人數突破666666





 


 


I have been hesitant to share? Is a coincidence or a miracle? Original Myth series in Taiwan (Peikang Takenori Palace) blog, only a simple photo and Luan Wen records, in June last year, July 31 and August 1 there will be blessed activities in the TSU environment chi , I decided to put great effort, shooting a complete record and share to all my friends.
 

Two days shooting is the sun shining brightly, the physical feel of a serious water shortage, although the site is also very many photographic master, but I still insist to shoot the whole. After returning home, single-minded rush to record PO Internet, first Zhuang brother shot the photo selection PO, then immediately began making splicing film.
 

At that time, summer, and we're relying on to take good care of his two sons (aged 7 and a half years old), I put the original work on hand, make a movie that began around the clock; 7:30 am, August 7 (f), the body feel tired decided to take a nap, then had a dream: the dream, walking in the neighborhood of the dike holding the youngest son, walked into the hillside of the National Chengchi University Guide Road, and suddenly a heavy rain, I thought you want to hurry back, or they will shower wet.
 

Looked back and guide Palace "red gold plaque, I saw a lot of people smiling at me, and I went Guide Palace, I declined the tasks need to go home to continue to completion, take a taxi down to the Guide Palace mountains should, I The body was not any money on! Up, I want to hurry home; I see you laugh even more powerful, I foolishly stand still. Suddenly heard: "I am Lv Xianzu, I observe that you do the temple shooting for a long time, it moved, I hope you have the time to guide Palace, things to account for the" wake up, I hesitated not because of lack of sleep and cranky, but I told my Mr. Chuang brother of.
 

I did not expect Zhuang brother the next day to the Chunan warm spiritual house to consult Chi Kung Master. "Master! Week and sisters did yesterday a dream" if not yet finished, I saw Master Pushan to the face of a cover, after about 10 seconds, said Made is cents ancestors looking for you! You tomorrow morning "to report for duty ! "
 

10:00 am, August 9 points on three stick of incense ︰ cents ancestors! Me, is there something wrong? Want to ask who? Can give me inspiration for you? "Very clever, encountered Guide Palace Tranquility will Guo brothers, Guo brothers with supernatural powers, ability, and kindly invited us into the sitting, I explained what he wanted with the Kwok brothers. Guo brothers said: "Yes, is cents ancestors to find you." I immediately asked: "I took my child is not convenient shooting and production, can not do it again?" "This is your task in this life, if we give up It was just a flash in the pan! "
 

Task? Why do I have such a task? Is it somewhere really arrangement? Really? I have always liked to see the temple around the environment, no matter how far, whenever they hear the drums and gongs sound, I must run first, anyway, the whole family like to watch. I would also like to take notes, all right! Order not to disappoint the expectations of the gods, a small woman to try to do it!
 

I am very impatient, I think, since to do, still young "do a Take a look at Can you take early retirement? So non-stop, as long as the task will then point to nose to the grindstone.
 

October 8, 11:00 am, our family of four are being the Mucha obedient Temple shooting, the son of Yu Cheng suddenly told me, "Mom, the morning I do a dream, dream you disappeared I find side to side to cry, suddenly a fairy to take me to find you, I went to a temple-like place, see a black beard, the gods grow very tall, and come out from the painting, my mother saw the gods immediately knelt down, The gods told me, my mother is not gone, my mother by the gods to do things, you know better, so that mothers can complete the task. "also said," Mom, the gods Songni a white robe in front of a very small tai chi graphic behind a lot of Tai Chi Graphics (Yu political home, the Tai Chi graphic paintings on paper).
 

I so love beautiful clothes to send me tai chi what to do? Will not send my nice clothes? Or realistic? My heart is full of doubts? It was later forgotten, but I still continue to shoot, parents and many of my friends often can not find me, I was not at home in the temple, and in order to keep the Internet the first time will Luan Wen PO, when the whole family will have to wait PO finished Luan Wen to go out and play, or on the outside must be rushed to get home PO file, almost every day, sits in front of the computer, feeling the day and Wu financial public from morning till evening.

 

December 4 at 2:30 pm, I came to the new store Baoqiao Fushou Palace, shooting to fill the treasury Prayer, suddenly looking at all of the Master, all dressed in yellow robes and behind there is a tai chi pattern Tai Chi "? I recall that his son had done the dream, tai chi in the end What is the meaning? The gods gave me? A series of question marks? I came home and get online search, looking for a long time, roughly know, small tai chi is a record of a person's good deeds, if a lot of merit that must be dense!
 

I am very touched, turned out differently I would like to, but the point is who gives? Mr. discuss the book, very grateful, but also very doubts? December 8 at 2:00 pm, but also specifically to the neighborhood of the the Mucha obedient Temple and swim aunt to discuss this matter and see if we can get clues; when I got home, even in the fax machine to see North Port Fortuna "came the phoenix text:
 

YORK Promise Tai Chi form the official form astrotech four images in the arms split by the sun and the moon sentenced fiscal sentenced to 3 24 Lee God Lee Yuanheng Joan of Arc dry "
Day official 3721 a good officer in the public good the public good weapons into the fiscal money get money get the infinite joy of Kagura praise of universal peace "
  
"Tai Chi!" This luan text to explain my problems? Could Tai Chi Wu fiscal public to? I quickly take it to share with her husband and parents, he still said with a smile: the third last sentence weapons well into the fiscal money to have, "" Will I? I once again recall Yu affairs do dream: the gods out from the painting, do not mean our house to hang "one hundred financial map" God? Wu Choi is really too much public, how do you know what I want?
 

Fortunately, December 15, Mr sum of money to import; in November, but also continuous dream three times: "good things over years ago, will prepare the house you live". I discussed with her husband: It may be we do not have a house to house like crazy! Not think, because at the time and financial resources and inability to purchase, but I remember the rough appearance of the dream house and the surrounding environment.
 

May 2, 1999, In ​​fact, we just moved from one floor to floor at home, there are many small things homing, impossible to move? At the end of December, the father has collated an old house, originally to rent, but because of the decorating too reluctant to rent, we give priority to move into; together with her husband saw the house, I am one fell in love with dream house, then moved into.
 

Along the way, meet a lot of elegant, Mr. Zhuang Anbang always worked tirelessly, often before day, that is, drive to set out our husband and wife and small son to go around shooting, president of the China Natural Therapy World Federation of Joan Ms. Ouyang, Tiancheng Hotel Directors The lady of Miss He Suqing two pairs of our family and even our parents have special care, often sponsoring shot traveling expenses, meals and a variety of photographic equipment.
 

During the shoot, I am often touched by many screen and feel the great force of the faith, a soul and the gods of the interaction, each shot produced the movie, my body and mind and washed once Although the obligations of work, but I get more Thanksgiving cherish life more.
 

Thank Wu fiscal public recognition and the blessing of the gods, thank you! I will work harder, and thanks a lot of friends enthusiasm quite similar, but thank the majority of the Friends of the support grid, and hope to have more good works can share with you, at the same time, really hope that more people will be able to respond together to do things , starting from the "heart"!







我的兩個兒子宇政與宏恩  兄弟倆的偶像竟是王彩樺  喜歡模仿保庇mv


小恩非常喜歡看廟會 還會模仿神明走路


小恩最近迷上舞獅,常拿我的披風練習「獅子跳舞」!

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 台灣封神榜 的頭像
    台灣封神榜

    ☼【台灣封神榜】(( 莊周二人組 )) 廟會影音~隨香筆記 ♨

    台灣封神榜 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()